OMNIKANAL

Skicka kunder till rätt butik - och fördela leveranser till och från rätt lager

Med Atlas™ kan ni på ett enkelt sätt bygga upptagningsområden och fraktzoner ner på femsiffrig postnummernivå. Dessutom möjliggör Atlas™ ”Hitta närmaste butik” och varianter på denna.

Genom en visuell överblick över era butiker och lager är det enkelt att bestämma och ändra storleken på varje upptagningsområde. På så sätt kan ni optimera fördelningen av ytor precis som ni vill mellan era butiker och lager.

Många handelskedjor har olika utbud i sina butiker eller lager, vilket skapar extra komplexitet när upptagningsområden ska delas upp. Kunder vill exempelvis kunna söka på närmaste butik som är tillgänglig för en specifik produkt. Atlas™ stöder denna komplexitet, vilket sparar både tid och resurser för er organisation.

Genom att integrera Atlas™ med er hemsida kan era kunder få en smidig överblick av vilka butiker/ upphämtningsställen som ligger närmast kunden.

Användning - Geposit – Upptagningsområden & “Hitta närmaste butik” - ctl00_cph1_dcMain_po_456_dc456_dynamicControlContainerRight_po_458_dc458
Användning - Geposit – Upptagningsområden & “Hitta närmaste butik” - ctl00_cph1_dcMain_po_481_dc481_dynamicControlContainerLeft_po_482_dc482

Anpassa era upptagningsområden baserat på befolkningsunderlag

I Atlas™ finns extra datalager som visualiseras för varje postnummer. Atlas™ har stöd för exempelvis demografi och hushållstyp. Att dimensionera upptagningsområden eller planera en butiksexpansion blir betydligt enklare med hjälp av relevanta datalager. 

Kundcase – Så arbetar en av Sveriges största dagligvaruhandlare med dynamisk prissättning för hemleverans


En av Sveriges största dagligvaruhandlare kom till Geposit med önskan om att öka sin interna effektivitet och förbättra kundupplevelsen genom att kunden ska kunna se: 

  • Kostnad för utkörning till just sin adress

  • Möjliga tider för leverans av matkassar

Företaget valde att integrera sin beställningsportal på hemsidan med Atlas™ och arbetar sedan dess kontinuerligt med följande delar:

  • Löpande intern visualisering av kunder på karta för jämn kundfördelning per chaufför

  • Uppdelning av fraktzoner med en fraktkostnad som ökar med avståndet till butik/ lager

  • Ett samlingsschema för samtliga lediga tider för tillgängliga chaufförer i området

Med sin nya integrerade beställningsportal har dagligvaruhandlaren skapat en mer dynamisk kostnadsbild för olika utkörningsområden, samt en ökad flexibilitet och transparens gällande kostnad och tidpunkt för utkörning till sina kunder.

Användning - Geposit – Upptagningsområden & “Hitta närmaste butik” - ctl00_cph1_dcMain_po_461_dc461_dynamicControlContainerRight_po_460_dc460

 Beställ Valid™

 Beställ Atlas™

Eller kontakta oss angående:

  • Testkonto
  • Demo
  • Övriga frågor