Möt Lena, kundsupport på Geposit!
Geposit handlar om mer än bara rätt adress. Häng med i vår serie där vi möter av några av de som arbetar med att driva Nordens ledande plattform för geodata!
Möt vår kundsupport, Lena Schaffer, som fördelar sina dagar mellan att sköta löpande fakturering, administrering och svara på kundernas frågor – och såklart blir det en och annan promenad med lilla Nemo!
Hur länge har du varit här, Lena?
– Sedan april 2020, alltså blev jag anställd mitt under pandemin. Det var en väldigt annorlunda onboarding, och det kändes väldigt speciellt att arbeta hemifrån direkt från start och lära känna mina nya kollegor digitalt.
Hur ser en typisk dag ut för dig?
– Det beror helt på var i månaden vi befinner oss, då jag är den som hanterar ekonomidelen blir det mest arbete med fakturering i slutet av månaden. Men jag skulle säga att en typisk dag innehåller olika typer av administration; till exempel svarar jag på frågor gällande fakturor, uppdaterar kundernas uppgifter, eller skickar påminnelser.
Vilken är den vanligaste frågan kunderna har?
– Det är väldigt olika, men många tror ibland att vi kan hjälpa till med att spåra paket eller rätta till leveranser som gått till fel adress. Och det kan vi ju tyvärr inte! Våra tjänster ser ju till att det blir rätt från början istället.
Vad är det bästa med att jobba här?
– Det bästa är gänget. Det brukar inte vara tyst på kontoret, utan alla är väldigt öppna trots att vi är olika allihop, med olika intressen och liv. Vi är ju ett litet gäng, vilket kräver att vi alla hjälper till och kavlar upp ärmarna när det behövs.
Nyfiken på att bli en del av vårt gäng? Kolla in vår karriärsida.