Möt Pelle, Customer Success på Geposit!
Geposit handlar om mer än bara rätt adress. Häng med i vår serie där vi möter av några av de som arbetar med att driva Nordens ledande plattform för geodata!
Få personer vet lika mycket om postnummer som vår Per Ekdal. Med en lång bakgrund på Posten.se, började ”Pelle” för tre år sedan på vårt systerbolag Postnummerservice där han idag i rollen som Customer Success & Data Manager hjälper våra kunder att förbättra sina verksamheter ur en geografisk kontext!
Pelle, hur såg din resa ut hit?
– Man kan säga att jag började jobba med postnummer 2001, då jag var ansvarig över en redaktion på Posten.se med uppgift att uppdatera hemsidan med nyheter, beskriva verksamhetens produkter och så vidare. Sedan hamnade jag på hitta.se, som då var kund till Postnummerservice. När jag fick höra att de sökte en teknisk support kände jag att det kunde vara något för mig. Idag är jag Customer Success samt Data Manager, vilket innebär att jag är ansvarig för vår data som vi får eller köper in från våra leverantörer.
Vad gör du på dagarna?
– I första hand hjälper jag våra kunder till både Postnummerservice och Geposit att komma igång med tjänsterna, eller löser problem som de inte lyckas lösa själva. Jag ger förslag på hur de kan arbeta för att få bättre nytta av våra tjänster, och oftast är de väldigt intresserade av hur de kan förbättra sig själva och optimera hur de jobbar ur ett geografiskt perspektiv. En sak som ger mig väldigt mycket motivation i mitt arbete är att vi har så många nöjda kunder, där våra tjänster är avgörande för hur deras verksamheter fungerar.
Vad tycker du är det bästa med att jobba här?
– Jag tycker nog variationen, jag får göra alla möjliga saker. Officiellt hjälper jag ju våra kunder, men jag har också stor insyn i vår produktutveckling och får ge förslag på ny funktionalitet. Eftersom jag har så täta samtal med kunderna vet jag ofta vad som efterfrågas, vad som fungerar bra eller mindre bra. Jag utför också mycket test av våra tjänster regelbundet. Sen är vi ett jättebra gäng här. Jag gillade att vara på Posten också, men det är en väldigt stor organisation och här är vi inte så många som är inblandade och det blir väldigt okomplicerat, vilket är skönt. Vi har koll på varandra och hjälps åt helt enkelt!
Nyfiken på att bli en del av vårt gäng? Kolla in vår karriärsida.